Baltlaste sõprus 49-aastane

15.–16. mail 2014 oli meie kooli delegatsioon (10.-11. klassi õpilased ning õpetajad Aino Siniväli ja Daisy Kärner) sõprusfestivalil Leedus Saločiai koolis. See kohtumine meie, Leedu ja Läti Pilsrundale kooliga oli juba 49.

Kui me kohale jõudsime, oli sõprusfestivali avakontsert juba läbi. Iga riik oli edastanud oma tervitussõnumi ning teinud väikese ülesastumise. Olime üheskoos ette valmistanud laulu ning meiega olid ka kaasas tublid rahvatantsijad. Kuna hilinesime, astusime üles hoopis festivali lõpetamisel.

Kui kõhud said täidetud, suundusime koos välismaalastega Leedumaad avastama. Meid viidi piirkonna muuseumisse. Seal oli palju topiseid loomadest ning lindudest, kes elavad seal kandis. Lisaks nendele olid eksponeeritud vanad sõjaaegsed masinad ning esemed. Muuseum asus mõisahoones. Lisaks oli näitusel veel palju erinevat tehnikat vanast ajast, riideid ning toidunõusid. Samuti olid eksponeeritud suured raamitud vanaaegsed maakaardid.

Edasi võtsime ette rännaku üle järve mööda pikka puust silda. Seal järves oli mitmeid saari millest meie külastasime ühte. Nägime seal väga ilusat hoonet ning tegime grupipildi.

Meid viidi poodlema ning kooli tagasi. Õhtul toimus disko. Kõlas palju rahvusvahelisi lugusid ning paljud poisid olid meist kui põhjamaiselt kaunitest tüdrukutest huvitatud.

Järgmise päeva hommikul toimusid joonestamise, tantsimise, spordi- ja kunstitöötoad. Õpilaste käe all valmisid imekaunid pildid liblikatest, mis on Leedu kooli sümboliks. Joonestamise töötaos lõigati paberist liblikaid välja. Sporditöötaos jagati riigid segavõistkondadesse ning toimusid teatevõistlused. Tantsimise töötoas õpetati line-tantsu, mida hiljem ka festivali lõpetamisel esitati.

Esimesel õhtul oli küll koduigatsus kallal, aga viimasel päeval ei tahtnud keegi enam tagasi koju sõitma hakata.

Jäime reisiga väga rahule. Suhtleme siiani Leedu ja Läti õpilastega!
Tore, et just meid kooli esindama valiti. Samuti oleme tänulikud oma “saatjatest” õpetajatele, kes meie rõõmu ja lusti välja kannatasid.